Cik-anne Friend

Monday, March 14, 2011

Part 1 - Family trip-Bandung

Bandung/Jakarta
Date : 20-23 Nov 2009


Hari 1
   Kami bertolak dari LCCT dan tiba di Airport Hussien Sastranegara Bandung dalam 2.30 petang waktu malaysia atau 1.30 petang waktu Indonesia Barat.Sebelum kesana berita kota Jakarta banjir teruk.Tapi cik-anne risik dalam Internet Kota Bandung tak terlibat.Pergi 8 orang, cik-anne,mr hubby,abah & mak,pak & mak mertua,mak wa dan mak bas mak saudara mr hubby.




emm..cuaca di Bandung mendung jer...

baru lepas hujan...




sampai jer di Bandung kami beratur untuk urusan imigresen.So lepas dah dapat beg kami pun keluar mencari pak supir dah siap tunggu.Pak Sani namanya.

selepas itu kami terus ke Flores Gallery Hotel...

dari airport ke hotel lebih kurang 30 minit sebenarnya kata pak sani...tapi disebabkan hujan lebat jalan banyak yang ditutup so kami sampai hotel lebih kurang satu jam lah..
Biasa lah kan kalau ujan nie perut bernyanyi nyanyi....lalalalalala...kroooooo...

korang nak tahu gambar kat atas tu ialah pemilik hotel flores gallery...hotel  nie selesa sangat..sesuai lah kalau nak bawa family...

hujan-hujan nie kalau pekena kopi sedap gak.....sementara tunggu pak sani datang untuk bawa kami pi makan...


cik-anne pilih restoran karamba...survey kat google kebanyakan pelancong malaysia  makan kat sini...masakan sunda...

di jamu dengan teh O panas kurang gula...


menu kami simple jer..."(korang ingat x entry tentang ayam penyet yang cik-anne story tempohari...nie la tampi yang cik-anne maksudkan...)

cantik gak restoran karamba nie...selesa..bersih..staf dia pun peramah dan yang paling penting masakan dia sedappp....Yummmmyyyyy....
lepas makan kami jalan2 sekitar bandung..mula2 cik-anne plan nak cari brownies kat Kartika Sari..tapi malangnya dah tutup,jadi pak sani bawa kedai lain..lebih kurang la macam kartika sari..


Amanda brownies dan Kartika Sari cookies sangat terkenal di Bandung.Walaupun harganya a bit mahal,tapi rasa dia sedap dan korang x kan rasa nyesal punya beli...


seronok membeli belah...sampai lupa pintu kedai dah nak tutup...esok kita sambung lagi entry cik-anne ke Tangkuban Parahu...


tunggu sambunganya (*:*)...

1 comment:

Unknown said...


Assalamualaikum Tuan/Puan.

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.