Cik-anne Friend

Saturday, April 25, 2009

Day 3: Bantara Water Spot...

Selasa 21/4/09


...destinasi seturusnya weols ke Nusa Dua.Apa yang ade kat sane??? today weols nak main air and nak rasa dok kat udara.hehehehe...nak rasa macam mane agaknya terbang di awan biru,terbang macam burung....(apalah yang cik-anne dok merepek nie..) Uols layan la dulu pic ni yer..nanti baru leh sambung cita..

Antara water spot yang ade kat sini seperti Jet ski,Parasalling,Banana Boat,Water Ski,Rolling Donut Flying Fish,Scuba Diving,Dophin & Fishing,Snorkeling apa lagi ek...lupa lahh...itu je yang ingat dalam kepala nie..

masa nie weols sedang tenguk brochure water spot mana yang weols nak cuba..banyak gak pilihan.Weols kalau boleh nak cuba semua nya.Macam best jer..Weols dah pilih...tenguklahhhhh kat bawah nie...

Scuba Diving


Snorkeling
Mr hubby bukan main enjoy lagi..

cik-anne pun apa kurangnya...sorrylah dapat tunjuk  kaki jer..lepas snorkeling mr hubby try Parasalling lak...

Parasalling 

  
Permainan nie uols akan memakai payung parasut dan di tarik oleh speed boat mengelilingi pantai Tanjung Benoa,masa lebih kurang 4 minit berpusing di udara.Ketinggian tali yang menghubungkan antara parasut dengan speed boat lebih kurang 80 meter.Yang paling cik-anne suka sekali Flying Fish..best sangat..uols patut cuba tau!!

Flying Fish
Inilah permainan air paling laris sekarang nie,di tarik dengan speed boat berkelajuan tinggi.Uols tak perlu takut sebab seorang instruktur berpengalaman berada di tengah2 untuk mengawal flying fish nie.Sama seperti layang-layang..


akan terbang di atas air kira-kira 2 meter kadang2 bergantung pada kekuatan angin..


Seronok sangat berada kat sini.Banyak kenangan manis weols kat sini.Tima kasih gak pada pak pari tourist guide yang di beri kepercayaan untuk menjaga barang2 berharga weols..Destinasi seterusnya jalan2 cari makan...Laparrrr..jom try Nasi Padang lak...

tunggu sambungannye....


-cik-anne-

1 comment:

Unknown said...

bali one of my favourite place..
it is interesting???